Profil školy
- Malá škola s velkým srdcem- Základní škola Dohalice je menší vesnická škola s velkým srdcem.   - Naší vizí je být moderní školou všestranného rozvoje, kde se děti cítí bezpečně, mají radost z učení a objevují své silné stránky.  Chceme, aby škola byla přirozenou součástí života obce i regionu – místem, kde se propojuje tradice, moderní vzdělávání a respektující přístup. Chceme, aby škola byla přirozenou součástí života obce i regionu – místem, kde se propojuje tradice, moderní vzdělávání a respektující přístup.
 
 
 - Naše koncepce – Škola s respektem - V letošním roce učíme podle modelového ŠVP, podle kterého si budeme postupně zpracovávat náš školní vzdělávací program „Škola s respektem“. Tento program bude vycházet z myšlenky, že respektující komunikace, důvěra a partnerství jsou základem dobrého vzdělávání. - Děti vedeme k tomu, aby:  se učily s porozuměním a viděly smysl učiva, se učily s porozuměním a viděly smysl učiva, rozvíjely kompetence a gramotnosti podle RVP 2024, rozvíjely kompetence a gramotnosti podle RVP 2024, dokázaly spolupracovat, komunikovat a převzít odpovědnost, dokázaly spolupracovat, komunikovat a převzít odpovědnost, objevovaly svět prostřednictvím tématické výuky a projektů, objevovaly svět prostřednictvím tématické výuky a projektů, dokázaly kriticky myslet a tvořit vlastní nápady. dokázaly kriticky myslet a tvořit vlastní nápady.
 
 
 - Jak učíme  Formativní hodnocení – jasné cíle, zpětná vazba, sebehodnocení. Formativní hodnocení – jasné cíle, zpětná vazba, sebehodnocení. Badatelsky orientovaná výuka – děti samy hledají odpovědi, zkoumají a objevují. Badatelsky orientovaná výuka – děti samy hledají odpovědi, zkoumají a objevují. Čtenářské a písařské dílny – rozvoj čtenářské gramotnosti a psaní. Čtenářské a písařské dílny – rozvoj čtenářské gramotnosti a psaní. Polytechnická a filmová výchova – tvořivost a práce s technologiemi. Polytechnická a filmová výchova – tvořivost a práce s technologiemi. Místně zakotvené učení – využíváme přírodu, tradice a život obce. Místně zakotvené učení – využíváme přírodu, tradice a život obce. Třídnické hodiny a osobnostní rozvoj – posilujeme vztahy, empatii a spolupráci. Třídnické hodiny a osobnostní rozvoj – posilujeme vztahy, empatii a spolupráci.
 
 
 - Prostředí školy  Menší kolektivy umožňují individuální přístup. Menší kolektivy umožňují individuální přístup. Přátelská atmosféra, kde se děti cítí dobře a mohou se rozvíjet. Přátelská atmosféra, kde se děti cítí dobře a mohou se rozvíjet. Moderní pomůcky a otevřenost k inovacím. Moderní pomůcky a otevřenost k inovacím. Spolupráce s obcí, rodiči i místními organizacemi. Spolupráce s obcí, rodiči i místními organizacemi.
 
 
 - Proč právě ZŠ Dohalice?  Nabízíme moderní vzdělávání v rodinném prostředí. Nabízíme moderní vzdělávání v rodinném prostředí. Respektujeme potřeby a tempo každého dítěte. Respektujeme potřeby a tempo každého dítěte. Propojujeme školu s obcí a životem kolem nás. Propojujeme školu s obcí a životem kolem nás. Vedeme děti k tomu, aby se učily nejen pro školu, ale hlavně pro život. Vedeme děti k tomu, aby se učily nejen pro školu, ale hlavně pro život.
 
 
  Rádi vás ve škole přivítáme. Rádi vás ve škole přivítáme. 
 
 
 
