Informace ze školní jídelny

        • Vnitřní řád školní jídelny-výdejny

        •  

          1. Obecná ustanovení

            1.1 Vnitřní řád školní jídelny vyplývá ze:

          • zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů,
          • vyhlášky č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů, vyhl. č. 17/2015 o školním stravování, které umožňuje dietní stravování,
          • vyhlášky č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, ve znění pozdějších předpisů,
          • zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů,
          • vyhlášky č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, ve znění pozdějších předpisů,
          • nařízení EU č. 852/2004, o hygieně potravin,
          • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

                

          1.2      Vnitřní řád školní výdejny platí pro hlavní činnost.

          1.3      S vnitřním řádem školní výdejny jsou rodiče seznámeni prostřednictvím webových stránek školy a
                  na třídní schůzce v úvodu školního roku.

          1.4      Pro žáky stravující se ve školní výdejně vaří jídelna Základní školy Mžany.

          1.5   Kontrolou provádění ustanovení tohoto vnitřního řádu je statutárním orgánem školy pověřena pracovnice výdejny

           

          2. Podrobnosti k výkonu práv a povinností dětí, žáků a jejich zákonných zástupců ve škole nebo školském zařízení a podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů s pedagogickými pracovníky

           

          2.1 Práva žáků a jejich zákonných zástupců

           

           Žák má právo:

          • stravovat se ve školní výdejně podle školského zákona
          • na kvalitní a vyváženou stravu
          • na informace týkající se školního stravování
          • na ochranu před jakoukoli formou diskriminace, před fyzickým nebo psychickým násilím
          • na zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví
          • denně odebrat oběd za cenu potravin pouze v době, kdy je přítomen výuce a první den neplánované nepřítomnosti ve škole (v souladu s vyhláškou č. 107/2005 Sb). Další dny nemoci může odebrat oběd pouze za plnou cenu, tj. cena potravin + další náklady na oběd.
          • problémy nebo své připomínky k pokrmům hlásit vedoucí výdejny nebo dohlížejícímu pedagogovi

           

          Zákonný zástupce má právo:

          • přihlásit své dítě do systému školního stravování
          • na informace týkající se školního stravování
          • odhlásit své dítě ze stravování
          • první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole odnést si oběd domů
          • po dohodě s vedoucí výdejny ověřit si kvalitu i kvantitu stravy

           

           

          2.2 Povinnosti žáků a jejich zákonných zástupců

           

          Žák je povinen:

          • dodržovat vnitřní řád školní výdejny
          • řídit se pokyny dohlížejícího pedagoga nebo zaměstnance školy
          • chovat se při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly stolování
          • odnést po jídle použité nádobí a zanechat po sobě čisté místo u stolu, zasunout židli
          • každý úraz, poranění, nehodu nebo nevolnost oznámit dohlížejícímu pedagogovi
          • chránit majetek školy před poškozením
          • žáci jsou ve vztahu k pedagogickým pracovníkům i ostatním pracovníkům základní školy povinny dodržovat pravidla slušného chování

          Zákonný zástupce je povinen:

          • dodržovat vnitřní řád školní výdejny,
          • informovat školu o závažných skutečnostech (zdravotních, sociálních a dalších), které by mohly mít vliv na průběh školního stravování
          • oznamovat škole údaje podstatné pro průběh školního stravování žáka a změny v těchto údajích
          • dodržovat stanovenou dobu pro úhradu platby za stravování
          • vztahy zákonných zástupců s pracovníky školy jsou založeny na vzájemném respektu a slušnosti

           

          3. Provoz a vnitřní režim výdejny

           

          3.1   Skladba jídelníčku                                                    

           

          • Školní výdejna učí žáky správným stravovacím návykům a tomu je přizpůsobena skladba jídelníčku.
          • Jídelníček je sestavován na základě správných zásad zdravé výživy.
          • Jídelní lístek se zveřejňuje na následující týden nejpozději do pátku.
          • Dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU), jsou na jídelním lístku uváděny alergeny. Vedle jídelního lístku a na webových stránkách je zveřejněn seznam alergenů, jednotlivé alergeny jsou očíslovány a tato čísla alergenů jsou uvedena vždy před pokrmem na jídelním lístku.

           

          3.2   Provoz výdejny

           

          • Za dodržování hygienických předpisů při výrobě a výdeji stravy pro žáky je zodpovědný personál školní jídelny – výdejny. Při podávání jídel dohlíží na žáky pedagogický dohled.
          • Žáci ZŠ se stravují ve školní výdejně, kde si sní svou porci oběda, kterou nevynášejí z výdejny.
          • Mimořádný úklid výdejny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj apod.) zajišťuje pracovnice výdejny.
          • Před vstupem do výdejny si každá osoba vydezinfikuje ruce.
          • U jednoho stolu bude sedět maximálně 4 žáků.
          • U výdejního okna si každý žák od kuchařky vezme talíř s polévkou. Po snědení polévky a odnesení talíře na určené místo si odchází pro talíř s hlavním jídlem. Příbory jsou připraveny na stole, případně k dispozici u výdejního okénka. Nápoj si žák může natočit sám z připravené nádoby.
          • Za neodebranou nebo včas neodhlášenou stravu se neposkytuje žádná náhrada.
          • Strava se nevydává do skleněných nádob.
          • Z jídelny nelze vynášet stolní nádobí či příbory.

          3.3   Organizace výdeje stravy

          Provozní doba školní výdejny:                                                            11:30 – 13:00 hod

          Výdej obědů pro žáky a zaměstnance ZŠ:                                         11:40 – 13:00 hod                

          Výdej do jídlonosičů v první den nemoci:                                           11:30 – 12:30 hod

          Přímá spotřební doba pokrmu:                                                           11:00 – 13:00 hod

           

          3.4   Cena obědů

          Ceny stravného jsou závislé na vstupních cenách potravin a na skladbě jídelního lístku.

          Cenové kategorie upravuje vyhláška č. 463/2011 Sb. podle věku dětí, kterého dosáhnou v daném školním roce, tj. od 1.září do 31.srpna.

           

          Strávníci ZŠ 7 – 10 let:              30,- Kč

          Strávníci ZŠ 11 – 14 let:            32,- Kč

           

          První den nepřítomnosti, např. první den nemoci, kdy nestihl strávník oběd odhlásit, má možnost si tento oběd za cenu potravin odebrat do jídlonosiče, jednorázového boxů ve vyhrazené době (11:30 – 13:00 hodin). Vstup do jídelny je povolen pouze pro vyzvednutí stravy. Další dny je obědy povinen odhlásit, případně odebírat za cenu včetně režie.

           

          V době prázdnin a ředitelského volna se žáci mohou stravovat pouze za plnou cenu obědů.

           

          3.5   Odhlašování a přihlašování stravného

          První den zahájení školního roku mají všichni žáci školy obědy odhlášené. Stravu je nutné si přihlásit pomocí papírových přihlášek.

           

          Všichni strávníci se přihlašují ke stravování vyplněním písemné formy přihlášky s aktuálními údaji na daný školní rok. Na přihlášce je přesně uveden datum, od kterého začíná strávník odebírat obědy. Bez odevzdané písemné přihlášky nelze zahájit stravování.

           

          Předepsané způsoby pro provádění změn stravování (přihlašování, odhlašování):

          1. Telefonicky nebo osobně u vedoucí jídelny ZŠ Mžany od 6:00-14:30 předchozího dne (p. Vorlová – 498 773 925)                                                                            
          2. Elektronicky v odhlašovacím systému ZŠ Mžany- Estrava do 12:00 předchozího dne

          Odhlašovat stravu lze nejpozději do časů uvedených viz. výše.

          V době prázdnin, či jiného volna jsou strávníci automaticky odhlášeni.

          V době mimoškolních akcí školy (výlety, školy v přírodě, lyžařské výcviky, ...) pracovnice školní výdejny odhlašuje stravu žákům na základě informace (seznamu) od vedoucího dané akce.

           

          3.6   Hrazení stravného

          Placení stravného se provádí bankovním převodem na účet jídelny.

          Variabilní symbol je každému strávníkovi předem přidělen (při přihlášení ke stravování).

          Placení stravného je nutné provádět na následující měsíc do 25. dne v měsíci (peníze připsané na účtu jídelny).

           

          3.7   Vyúčtování stravného

          Při vyúčtování stravného na konci školního roku zůstanou zbylé finanční prostředky na kontě strávníků a budou převedeny na nový školní rok.

           

          U strávníků, kteří končí, bude převeden zůstatek na základě pokynů rodičů buď zpět rodičům na konto, případně převedeno sourozencům.

           

           

           

          Platnost od 2. 9. 2024                                                                                                                 

           

          Sestavila: Mgr Lenka Gičová                                                   Vydala: Mgr. Lenka Gičová

                                                                                                                    ředitelka školy

    • Kontakty

      • Základní škola, Dohalice, okres Hradec Králové
      • 722 720 719
      • 722 720 719
      • Dohalice 30
        503 13 Dohalice
        Czech Republic
      • Mgr. Lenka Gičová
        reditel@zsdohalice.cz
        722 720 719
      • Mgr. Kateřina Krejčíková
        krejcikova@zsdohalice.cz
        731 267 631
      • Bc. Ilona Bulíčková
        bulickova@zsdohalice.cz
        731 267 631
      • Alexandra Novotná
        novotna@zsdohalice.cz
        731 267 631
      • Šárka Špačková
        spackova@zsdohalice.cz
        731 267 631
      • Jana Tichá
        ticha@zsdohalice.cz
        731 267 631
      • in3mkte
      • 710 060 87
      • 600088669
      • 1085851369/0800
  • Fotogalerie

      zatím žádné údaje